Ove godine na zagorskim cestama poginulo šest osoba; brzina i pretjecanje najčešći su prekršaji

8
Foto: Policija zaustavlja KZŽ/ Facebook - arhiva

Na zagorskim cestama ove je godine poginulo 6 osoba. Lani je u tom istom razdoblju život izgubilo petero ljudi. Policijski službenik za poslove prometne policije u Policijskoj upravi krapinsko-zagorskoj Tomislav Zajec, govoreći o stanju sigurnosti u prometu, podsjetio je na četiri glavne ubojice u prometu: alkohol, brzinu, mobitel i sigurnosni pojas.

Opasne navike vozača

Najčešće opasne radnje i opasne navike u prometu koje vozači izvode su upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola i to nerijetko s visokim koncentracijama alkohola u krvi, zatim nepoštivanje dopuštene brzine kretanja vozila, nekorištenje sigurnosnog pojasa i korištenje mobitela za vrijeme upravljanja vozilom. Tu bih naglasio nekorištenje sigurnosnog pojasa kao jednog od najčešćih prometnih prekršaja. Provedeno je istraživanje od strane Hrvatskog autokluba koje je pokazalo da polovica vozača i putnika u vozilima ne koriste sigurnosni pojas, čime ugrožavaju svoju sigurnost i sigurnost drugih osoba u vozilu ako ih ima. Također je utvrđeno da 40% poginulih vozača i putnika u osobnim vozilima u Republici Hrvatskoj nije koristilo sigurnosni pojas”, upozorio je Zajec. Od ostalih prometnih prekršaja koji vrlo često dovode do nastanka prometnih nesreća još je izdvojio i nepoštivanje prometnog znaka, odnosno oduzimanje prednosti prolaska te pretjecanje i to često na mjestima gdje je puna središnje crta na kolniku. Upravo je nepropisno pretjecanje na brzoj cesti, a zatim i frontalni sudar protekli vikend na brzoj cesti odnio dva ljudska života.

Policijski službenik za poslove prometne policije u Policijskoj upravi krapinsko-zagorskoj Tomislav Zajec

Sudari i slijetanja

Tijekom prvih deset mjeseci ove godine evidentirane su 693 nesreće, što je u odnosu na prošlu godinu porast za 16 nesreća, a nastradalo je 297 osoba. Najbrojnije vrste prometnih nesreća bile su sudari vozila iz suprotnih smjerova, zatim slijetanja vozila, bočni sudari te udari vozila u parkirano vozilo. „Najčešći uzroci prometnih nesreća su u pogreškama vozača i to zbog nepropisanog kretanja, neprilagođene brzine i nepoštivanja prednosti prolaska. Ne mogu reći da imamo posebne crne točke na prometnicama u Krapinsko-zagorskoj županiji. Da, Zagorska magistrala se dosta često spominje u medijima, jer su tu uglavnom i dosta veće brzine, pa kada dođe do prometnih nesreća budu i s nešto težim posljedicama”, dodaje Zajec. Kako bi povećali stanje sigurnosti cestovnog prometa, donesen je i Nacionalni plan, kojem je cilj do 2030. za 50% smanjiti broj osoba poginulih u prometu, dok je poseban cilj unaprjeđenje sigurnosti cestovnog prometa kroz sustavne mjere i edukaciju svih sudionika u prometu.

Od 15.11. obavezna zimska oprema

Od 15. studenoga, na snagu stupa i odluka o obvezi korištenja zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta. Zajec je pojasnio i koje su to ceste na području naše županije. „Obavezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske. U zimske dionice javnih cesta u Krapinsko-zagorskoj županiji spada autocesta A2 i državna cesta D1. Pod zimskom opremom motornih vozila kategorije M – osobni automobili i kategorije N – teretni automobili čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t, smatraju se zimski pneumatici na svim kotačima ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila od 4 mm na svim kotačima i s lancima za snijeg ili uređajima namijenjenima za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače”, pojasnio je Zajec. Na ostalim cestama zimska oprema je obavezna kada nastupe zimski uvjeti.

ANKETA – Što vozače najviše ljuti u prometu?

“Ove nove ceste kaj su izgradili ili obnovili, nisu napravili dobro. U prometu me smetaju više brzi nego spori vozači jer ako si spor kao puž uvijek stigneš na vrijeme, a ovi mladi koji voze BMW-e obično luduju i naprave neke gluposti i prijevremena dojdu do bolnice”.

“Ljute me i brzi i spori vozači. Spori vozači koji se voze na brzoj cesti prema Zaboku 50 km/h, a recimo idu na Bračak u bolnicu, umjesto da onda idu na starom cestom. I oni su potencijalno opasni. Isto tako ima i mladih vozača koji bezobrazno brzo vode i oni me ljute!

 “Loše ceste, prespori vozači i luđaci!”