U Varaždinu je jučer predstavljen Projekt povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske – Lepoglavska spojnica“, Radi se o izradi optimalnog rješenja željezničkog povezivanja Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije sa Zagrebom te samim time povezivanja srednje Europe sa Zagrebom najkraćim željezničkim putem, a na čemu se radilo punih 20 mjeseci. Rezultat ovog zahtjevnog zadataka je definiranje trase željezničke pruge u prostoru u duljini od 92 kilometra. Od toga, oko 70 kilometara postojećih pruga bi se moderniziralo, u skladu s europskim standardima, te bi se izgradilo dodatnih 20 kilometara pruge od Poznanovca do Lepoglave. Radi se o investiciji vrijednoj oko 4,4 milijarde kuna koja bi se financirala u okviru novog Operativnog programa i bila bi završena u roku od deset godina. Pruga će podrazumijevati spajanje Čakovca sa Zagrebom, sa zaustavljanjem u Varaždinu, Ivancu i Zaboku, za 68 minuta te spajanje Krapine sa Zagrebom, sa zaustavljanjem u Zaboku, za 37 minuta, pojasnio je voditelj projekta Marko Car. Time bi se stvorili preduvjeti za dnevne migracije putnika unutar regije i migracije prema Zagrebu kao državnom i političkom središtu. Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar istaknuo je kako odabrana trasa na području Krapinskozagorske županije izaziva pomiješane osjećaje, budući da na kraju nije odabrana varijanta koja bi direktno obuhvatila grad Krapinu. „Dobro je da je s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i s Hrvatskim željeznicama dogovoreno da se ide u elektrifikaciju pruge od Zaboka, preko Krapine do Hromca i da će ta dionica sigurno biti prije izgrađena nego što će biti sama spojnica od Bedekovčine do Lepoglave“ – rekao je župan Kolar, i dodao da se upravo na području KZŽ predviđa gradnja novih kilometara pruge na mjestima gdje ona trenutno ne prolazi, od Bedekovčine i Poznanovca, preko Mača i Peršavesi direktno na Lepoglavu.