U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer je održan sastanak o pokrenutoj inicijativi uvođenja noćnih prigradskih vlakova, koji bi povezivali Grad Zagreb s okolnim urbanim područjima. Na sastanku na kojem su sudjelovali državni tajnik Ministarstva Žarko Tušek te predstavnici Sveučilišta u Zagrebu i Studentskog zbora, usuglašena je i prepoznata potreba za uvođenjem novih noćnih prigradskih linija vlakova koji bi prometovali na širem urbanom području Grada Zagreba. Tako će se u slijedećem razdoblju pristupit aktivnostima za detaljnu razradu Pilot projekta i uvođenja novih, odnosno dodatnih noćnih linija prema Zagrebu i nazad, za studente, mlade i stale građane s područja Zagrebačke, Krapinsko – zagorske, Sisačko – moslavačke, Koprivničko – križevačke i Karlovačke županije. Kako je za Radio Stubicu istaknuo državni tajnik Tušek cilj pilot projekt bio bi povećanje mobilnosti spomenutih skupina građana koji vikendom borave u Zagrebu na raznim događanjima.

Žarko Tušek

Naša ideja je da s jednim dijelom vlakova krećemo već od ove jeseni. Moramo vidjeti koji su logistički kapaciteti HŽ-a Putničkog prijevoza. Vlakovi nisu toliko sporni, vlakova ima i bit će ih još, budući da iz mjeseca u mjesec dolaze novi vlakovi u flotu HŽ Putničkog prijevoza. Stvar je više organizacije djelatnika i to je u ovom trenutku naš fokus. Naravno da će ovaj projekt imati određene financijske reperkusije ali odlučili smo se taj projekt pokrenuti” rekao je Tušek i dodao kako će se potom vidjeti kako će on živjeti u vremenu i prostoru te će se potom razgovarati o mogućim dodatnim vlakovima ili njihovom smanjenju, ovisno o tome kako će putnici reagirati. „Na cestama se događa puno nesreće, često u noćnim satima, zbog toga je prijevoz željeznicom sigurniji, o njegovoj ekološkoj održivosti da i ne govorimo, stoga vjerujem da će ta opcija biti dobro prihvaćena”, rekao je Tušek.

Podsjetio je kako HŽ Infrastrukturu u suradnji s Ministarstvom provodi niz projekata kojima nastoji privući ljude da putuju vlakom, poput besplatnih karata za umirovljenike, studente i učenike koji to maksimalno koriste. „Osim toga veliki dio željezničke infrastrukture u Prstenu grada Zagreba već smo obnovili, a neki mega projekti kreću, ili su u tijeku, odnosno završavaju, pa tako i u KZŽ. Pruga je kompletno obnovljena i elektrificirana do Zaboka, obnovljena je pruga do Krapine, a pripremamo i neke nove projekte na području cijele Hrvatske i KZŽ. Za stanovnike Stubičkog kraja i slušatelje Radio Stubice sigurno je važno da smo u razradi projekta obnove pruge prema Stubici”, rekao je Tušek. Dodao je i kako je inicijativa zagrebačkih studenata da se poveća broj novih linija vlakova, ne samo noćnih i vikendom, koji su trenutno u fokusu, nego generalno veće dostupnosti vlakova i željezničkog prometa svim stanovnicima. „Broj putnika na željeznici iz godine u godinu raste. U proteklih nekoliko godina porastao je za 5 milijuna putnika na razini RH te se stoga putnicima nastoji izaći u susret”, zaključio je Tušek.